close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך לבחור כספת לבית

מערכת שורשי אייר, תשעה29/04/2015

כספות ביתיות הן פתרון יעיל מאד נגד בעיית הפריצה וכיום הן מפוקחות ומוכרות על ידי חברות הביטוח

תגיות:
בשנים האחרונות חלה עליה משמעותית במספרי הפריצות והגניבות לבתים, גם ביישובים כפריים אך גם ביישובים עירוניים. לא תמיד מחפשים אותם פורצים את מכשירי החשמל הגדולים או את הרהיטים העתיקים, אלא דווקא פריטים קטנים או מסמכים משמעותיים, כסף וכרטיסי אשראי ושאר פריטי ערך שחשובים לנו באופן מיוחד, חלקם אפילו חשובים מבחינה רגשית.

כספות ביתיות הן פתרון יעיל מאד נגד בעיית הפריצה וכיום הן מפוקחות ומוכרות על ידי חברות הביטוח, המשטרה ומשרד הבטחון. חברות רבות מציעות כספות ביתיות חזקות, עמידות ובעיקר כבדות ובלתי ניתנות לפריצה, מה שמאפשר לבעלי הבתים לישון יותר טוב בלילה.

איך בוחרים כספת ביתית? על כך ננסה לענות כאן
על פי מומחים בתחום הכספות, יש כמה דברים שמבדילים בין כספת שיהיה ניתן לפרוץ אליה בקלות ובין כספות שיהיו יציבות ויבטיחו גם לנו ביטחון יציב. הדבר החשוב ביותר הוא סוג הכספת. היום מייצרים כספות עמידות במיוחד העשויות בשילוב של בטון ופלדה, אלו הכספות המוכרות ביותר על ידי הגורמים המפקחים והן נחשבות כבדות ועמידות מאד. בנוסף לחוזקן, השילוב של פלדה במסגרת הכספת, הופך אותה לחסינת אש.

פרמטר נוסף לבחירת כספת הוא גודל ומשקל הכספת. כשמדובר בכספת ביתית לרוב נעדיף לבחור כספות קטנות יחסית, שיהיה ניתן להציב בפינה דיסקרטית ובטוחה של הבית מבלי שתבלוט בשטח. הגודל והמשקל של כספות ביתיות נע בין חמישה לעשרה קילוגרמים וישנן גם כספות גדולות הרבה יותר, עד למשקל של 50 ק"ג.

מה אתה הולך לשים בכספת? זו שאלת המפתח
כשבוחרים כספות ביתיות, חשוב לתכנן מראש מה ולמה אנחנו רוצים את הכספת. האם יש לנו בבית חפצי ערך רבים – למשל כלי כסף עתיקים או ספרים בעלי ערך גבוה, האם מדובר רק במסמכים או אולי בתכשיטים קטנים. קיבולת הכספת היא פרמטר חשוב לבחירתה ומומלץ לבחון את כל האפשרויות המוצעות לפני שבוחרים כספת מתאימה לבית.

סוג הנעילה משמעותי כמובן. מנעול הכספת צריך להיות מעוגן באמצעות פלדה, מה שיקשה באופן משמעותי על קדיחה של המנעול כדי לפרוץ אותו. היום קיימים בשוק מנעולים חכמים, שמשלבים נעילה באמצעות מפתח או קודן לצד נעילה אלקטרונית, לעיתים תוך חיבור למערכת אזעקה בבית. זו מבטיחה שהפורץ יתקשה מאד לפרוץ את הכספת. כובדה של הכספת והעובדה שכספות ביתיות מעוגנות לרצפה או לקיר, תוסיף להגנה הזו.

כמה זה עולה לנו? לא יותר מדי
התענוג של רכישת כספות ביתיות לבית הוא תענוג לא יקר בהתחשב בהגנה שהוא מעניק לנו לטווח הארוך. כשמסתכלים על חברות שונות שפועלות כיום בשוק הכספות, תמצאו כספות קטנות בכמה מאות שקלים ועד לכספות גדולות באלפי שקלים. זוהי לרוב השקעה חד פעמית שמעניקה לנו לא מעט בטחון ושקט נפשי. מומלץ כמובן להשקיע בכספת לא רק על פי התקציב, אלא גם על פי כל הפרמטרים שציינו כאן.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה